Gedói Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

  • Aktualitások
    • Hírek
    • Eseménynaptár
    • A tanév helyi rendje 2020/2021.
    • Nevelési-oktatási intézményi közzétételi lista
    • Az iskolai osztályok száma, a tanulók létszáma
  • Rólunk
    • Bemutatkozás
    • Intézményvezetés
    • Munkatársak
      • Pedagógusok
      • Hitoktatók
      • Gyógypedagógusok
      • Nevelő és oktató munkát segítő dolgozók
      • Funkcionális dolgozók
      • Iskolai védőnők
    • Művészeti iskola
    • Az intézmény nyitvatartási rendje
    • Csengetési rend
    • A “Jövőnkért” Alapítvány
  • Oktatás
    • KRÉTA napló
    • Tanulmányi ügyek
      • Taneszközjegyzék 2020/2021-es tanév
      • Fogadóórák 2020/2021.
      • Etika/hit-és erkölcstan
      • A diákigazolvány igénylésének menete
      • Tanórán kívüli egyéb foglalkozások
    • Művészetoktatás
      • Jelentkezési lap alapfokú művészeti iskolába
      • Művészetoktatás éves térítési-és tandíja 2020/2021
      • A térítési díj és tandíj jogcíme és mértéke, jogosultsági és igénylési feltételei
      • Csoportok száma művészeti áganként
      • Alapfokú Művészeti Iskola tanulói által elért eredmények
      • Versenyeredmények
    • Mérések
      • Országos Kompetenciamérés eredményei
      • Idegen nyelvi mérés eredményei 2019
      • Idegen nyelvi mérés eredményei 2018
    • Versenyeredmények
      • 2020/2021. tanév
      • 2019/2020. tanév
      • 2018/2019. tanév
      • 2017/2018. tanév
  • Dokumentumok
    • Szervezeti és Működési Szabályzat
    • Pedagógiai program
    • Házirend
    • Panaszkezelési szabályzat
    • Tájékoztatók
      • Adatvédelmi tájékoztatók
      • Felszerelési jegyzék
      • Bővült az igazolt hiányzások köre
      • A magyar gyermekvédelmi rendszer működése az online környezetben történő gyermekveszélyeztetés tükrében
    • Letölthető nyomtatványok
  • Galéria
  • Elérhetőségek

Művészeti iskola

A művészet létéből fakadóan nemesítő hatással van az emberre.
(Andrej Tarkovszkij)

Az intézmény elkötelezett a vizuális, esztétikai, művészeti, érzelmi nevelés iránti. 1984-től a városban elsőként rajz tagozat indult, amelynek folytatása 2003-tól az alapfokú művészetoktatás. A képző- és iparművészeti ágon folyó kiemelkedő eredményeket felmutató képzést az Oktatási Hivatal 2007-ben kiválóra minősítette. A különböző művészeti ágak ötvözésével, a velük való játék során komplex művészeti nevelés valósul meg. Nagy hangsúlyt kap a „szabadalkotás” a kreativitásnak teret engedve, melynek eredményeképpen kimagasló eredményeket érnek tanulóink országos és nemzetközi versenyeken.

A vizuális nevelés lényeges eleme, hogy a gyerekek az adott évfolyam vizuális problémáit gyakorlati, tapasztalati módon életkori sajátosságaiknak megfelelő témák, szellemi tartalmak keretében dolgozzák fel. Ezek teszik lehetővé a nagyobb ívű feladatsorok megvalósítását. A témákkal való elmélyültebb foglalkozás nagyfokú szellemi inspirációt ad, leleményes megoldásokra ösztönöz. Ehhez változatos megközelítési módokat és technikákat tudunk felkínálni. Egy-egy nagyobb munka elkészítésénél a csoportmunkát alkalmazzuk. Így lehetőség van az intenzív és differenciált tanulói együttműködésre is. Fontos a vizuális információk szerzése, gyűjtése, de nem csak és elsődlegesen a külvilág rajzi tanulmányozása által.

Az első évfolyamokban a feladatok, feladatsorok mesefolyamba ágyazottan jelennek meg. Ez az életkor a legalkalmasabb arra, hogy a gyerekek különböző érzékszervekkel felfogható, átélhető élményeket játékok, mesék segítségével érezzék át. Fejlődik a gyerekek belső látása, képesek lesznek érzéki, és hangulati élményeiket a vizuális nyelv alapelemeinek segítségével sík és plasztikai alkotásaikon is megjeleníteni. Ez egyrészt folyamatos érdeklődést, inspirációt teremt, másrészt erősíti a kitartást az intenzív érzelmi átélésnek is teret engedve.

A magasabb évfolyamokon tanuló gyerekek kooperativitása, illetve projekt munkában való tevékenysége egyre erőteljesebb. Köszönhető ez az intellektuális képességek fejlődésének. Idővel kialakul bennük a kitartó, koncentrált munkához szükséges igényesség. A projekt és a kooperatív tevékenységek rendkívül hasznosak, hiszen ezekben nyilvánulhatnak meg személyiségük egyedi vonásai. Így a közös munka minden gyerek számára a legnagyobb értéket jelentheti, mely alkalmas önismeretük és önértékelésük erősítésére is. Művészeti nevelésünk és tehetséggondozásunk sokrétű folyamat, melynek során a speciális képességek kibontása mellett számtalan más tulajdonság fejlesztésére is lehetőségünk van.

A tanulók élményszerűen tapasztalhatják meg a képző- és iparművészeti stílusok és irányzatok sokszínűségét, valamint azokat a kifejezési formákat, amelyek a képző- és iparművészetben ötvöződnek. A képzési forma feltárja a művészet megörökítő, átörökítő szerepét, megérteti, hogy az alkotás a legértékesebb emberi alapképesség. A művészeti nevelés megalapozza a tanuló esztétikai szemléletét, kommunikációs képességét, az értékes alkotások iránti igényét. A rendszeresen átélt pozitív élmények alakítják ki azokat az emberi tulajdonságokat, magatartási szokásokat, melyek a művészetek területén az eredményes szereplés összetevői és nagyban elősegíti a tanulói alapkompetenciák kialakulását megerősítését.

A művészeti képzés megvalósulása:

Általános
iskolai
évfolyam
Alapfokú
művészetoktatási
évfolyam
Tanszak
megnevezése
Heti
óraszám
Tantárgyak
1.Előképző 1.Képzőművészeti4Vizuális alapozó gyakorlatok
2.Előképző 2.Képzőművészeti4Vizuális alapozó gyakorlatok
3.Alapfok 1.Képzőművészeti4Vizuális alapozó gyakorlatok
Grafika és festészet alapjai
4.Alapfok 2.Képzőművészeti4Vizuális alapozó gyakorlatok
Grafika és festészet alapjai
5.Alapfok 3.Képzőművészeti4Vizuális alapozó gyakorlat
Grafika és festészet alapjai
6.Alapfok 4.Grafika-festészet5Vizuális alapozó gyakorlat
Grafika és festészet műhelygyakorlat
Művészettörténet
7.Alapfok 5.Grafika-festészet5Vizuális alapozó gyakorlat
Grafika és festészet műhelygyakorlat
Művészettörténet
8.Alapfok 6.Grafika-festészet5Vizuális alapozó gyakorlat
Grafika és festészet műhelygyakorlat
Művészettörténet

Gedói Általános Iskola
és Alapfokú Művészeti Iskola

 

6723 Szeged, József Attila sgt. 116.

 

Tel.: 62/540-046
Fax.: 62/540-047

 

gedoi.iskola@gmail.com

Csengetési rend

0. óra 7.15-7.55
1. óra 8.00-8.45
2. óra 8.55-9.40
3. óra 9.55-10.40
4. óra 10.50-11.35
5. óra 11.45-12.30
6. óra 12.40-13.25
7. óra 13.30-14.15

  • Email
  • Facebook

Copyright © 2021
Gedói Általános Iskola
és Alapfokú Művészeti Iskola

Ez az oldal cookie-kat használ. Ha az oldalon böngészik, akkor elfogadja, hogy a személyre szabott, maradéktalan minőségű tartalom érdekében az oldal cookie-k segítségét vegye igénybe. Elfogadom További információk...
Sütik (cookie) kezelése

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

SAVE & ACCEPT