1848. március 15., egy borongós, esős hétköznapi szerdának indult… A bécsi események nyomán azonban felpörögtek a hazai események is. A bécsi forradalom hírére a pesti értelmiségi fiatalok már reggel 6 órakor szervezkedni kezdtek, s ezzel Pest-Budán is kitört, majd még aznap vér nélkül győzött a forradalom, a nemzeti szuverenitás és a polgári átalakulás jelszavaival („egyenlőség, szabadság, testvériség”).
Az idei megemlékezés a 6. évfolyam tanulóinak látványos ünnepi műsorával kezdődött. Ezután az alsó és felső tagozatos diákok projektmódszerrel dolgozták fel nemzeti ünnepünk legfontosabb eseményeit, négy műveltségi területre építve a projektet. A magyar nyelv és irodalom állomáson a forradalom eseményeit modern formában feldolgozó Red Bull Pilvaker Talpra magyar című dalát hallgatták meg a tanulók, majd egy szókeresőben szófajok szerint csoportosították a forradalommal kapcsolatos helyeket, neveket és fogalmakat. Ezután a 12 ponttal, valamint annak értelmezésével ismerkedtek meg a nebulók, majd minden osztály hangfelvételen rögzítette, hogy „Mit kíván a magyar nemzet”.
A történelmi állomáson végigjárhatták a március 15-ei helyszíneket egy videórészlet segítségével, majd Kahoot feladat várta a „márciusi ifjakat”. Ugyanitt a Pesti Hírlap első oldalát is megszerkesztették a diákok Petőfi naplórészlete alapján.
A művészeti megállón a felsős tanulók közösen készítették el az iskola kokárdáját, ami a kézlenyomatukból állt össze. Ez az óriási, összetartozást szimbolizáló kokárda díszítette a faliújságot.
Ugyananezen a helyszínen korabeli rajzok, festmények alapján bejárhatták azokat a helyszíneket, amelyeket 1848. március 15-én a forradalmi tömeg is érintett. Az osztályok azt a feladatot kapták, hogy életképszerűen, minimális kellékkel jelenítsék meg a legfontosabb eseményeket, amelyeket fényképekkel is dokumentálniuk kellett. Élvezetes volt látni, hogy mindenki megtalálta a helyét mint rendező, díszlettervező, jelmeztervező vagy éppen színész.
Az időjárásnak köszönhetően a sportos állomás az udvaron valósult meg, ahol akadálypályán mérhették össze ügyességüket az osztályok.
Kísérőprogramként szelfipont is várta a tanulókat az aulában, ahol Petőfivel, Jókaival és a börtönből kiszabadított Táncsiccsal a korabeli Pilvax-kávéház hangulatát megidézve készíthették el fotóikat. A szelfipontot a 7. évfolyam művészeti iskolás növendékei alkották meg.
Az1848-as forradalomra történő megemlékezés során a kreativitást és a tanulói együttműködést előtérbe helyező projektnapon játékos formában bővíthették tudásukat, képességeiket és szociális kompetenciáikat a gedóis diákok.